سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/11/23
3:36 ص

بسم الله الرحمن الرحیم


دومین جلسه هیات لبیک با حضور دوستان در منزل برادر عابدینی برقرار گردید.

سخران این جلسه برادر حسین سالار فر بود،

ایشان در ابتدای صحبت های خود با اشاره به بیان اختصاص دادن زمانی کوتاه

به بیان روایات در جلسات اشاره نموده و در این راستا روایتی را نیز

بیا ن نمودند و در اثنای این روایت به بیان احادیث مرتبط نیز پرداختند،

چند چیز موجب مریضی می گردد

1 غصه خوردن، هرکس اندوه او زیاد باشد بدن او مریض می شود

و هر کس خلق او بد باشد خودش را معذب کرده است

2 خوردن گوشتی که نپخته باشد که بیشتر در گذشته مرسوم بوده است

3 نشستن در جای نمناک و نمور

4 بالا رفتن از پله

5 ...

6 شام نخوردن، که امام صادق(ع) فرمودند: اساس خرابی بدن شام نخوردن است

7 غذا خوردن در بین نهار و شام، اشاره به غذا خوردن بین وعده های غذایی

8 شب ایستاده آب خوردن، شب مستحب است آدم نشسته آب بنوشد،

امام صادق (ع): شب ایستاده آب خوردن تولید صفرا می کند

9 ماهی زیاد خوردن

10 جلوی آفتاب نشستن ، امیرالمومنین (ع) : مقابل آفتاب ننشینید

زیرا بدن را بد بو می کند، سیاه کننده رنگ و رخسار ،

کهنه کننده لباس و آشکار کننده درد های نهان است
11 آب خوردن در اثنای غذا، امام رضا (ع) : هر کس بخواهد معده او اذیت نشود در اثنای غذا خورن  آب نیاشامد تا از غذا خوردن فارغ شود، هر کس در اثنای غذا خوردن اب بخورد بدنش مرطوب ، معده اش ضعیف و رگ ها جوهر و قوت غذا را اخذ نکرده و به سایر اجزای بدن نمی رساند.
سپس در ادامه ایشان به بیان مسائلی از چرایی و شرایط و مشخصات جامعه روز زمان امام حسین (ع) اشاره کردند و در ضمن صحبت خود وقایع تاریخی و ریشه های این مسئله پرداختند.
پس از شهادت امام حسین (ع) شخصی خطاب به امام سجاد پرسیدند چه کسی در این جنگ  پیروز شد؟ از جواب امام می توان هدف واقعی قیام پدرشان را کشف کرد امام فرمودند: اگر می خواهی ببینی که چه کسی پیروز شده است در وقت نماز که شد اذان و اقامه بگو، این نشان می دهد که چکسی پیروز شده است. حال این موضوع یعنی چه؟ از کجای اذان معلوم می شود که چه کسی پیروز شده است؟ چون هنوز در اذان گفته می شود اشد ان محمد رسول ا...  این یعنی دین اسلام هنوز باقی مانده است ، دشمنان اسلام نیت داشتند حتی اسم پیامبر اسلام هم برده نشود، در نقل تاریخی آمده است که معاویه به یکی از یارانش گفت ما این همه جنگیدیم ولی هنوز مردم روزی 5 بار اسم پیامبر و خاندانش را می برند من می خواهم کاری کنم که اسم اینها برده نشود.
این بدان معنی ست که هدهامام زنده نگه داشتن نام پیامبر وسنت او بوده که هنوز هم باقی ست و امام در این جنگ پیروز شده است. هدف امام حسین (ع) نگهداری اسلام بود ( من برای خوش گذرانی و تفریح  و سلطنت قیام نکردم من قیام کردم برای اینکه اصلاح کنم امت جدم را) اصلاح یعمی اینکه چیزی را از راه درست منحرف کرده باشند و بخواهی دوباره درستش کنی، قبل از اینکه بخواهیم اهداف امام حسین (ع) را مورد بررسی قرار بدهیم باید شرایط آن روز  را بررسی کنیم و ببینیم که چه عواملی امام را به قیام واداشت  تا برسیم به اهداف و ریشه های قیام امام (ع) ، جامعه آروز چه خصوصیت هایی داشت که امام مجبور می شود که قیام کند آن هم قیامی که در راهش شهید بشوند و خون بدهد، 2 عامل خیلی مهم در جامعه آن روز دلیل این مسئله است اول حاکمی چون یزید برای جامعه اسلامی قابل قبول نیست و عامل دوم که ارتباط نزدیکی با حکمرانی یزید دارد یعنی مردم، مردمی که داشتند کم کم به خواب فرو می رفتند آنهم خواب عمیقی که دیگر نمیشد بیدارشان کرد ، این خواب علتی داشت و نشانه های آن چه بود؟ مردم به حالتی کشیده شده بودند که میدیدند حق عمل نمی شود و به باطل عمل می شود و با این وجود کاری نمی کردند و به آن وضعیت راضی بودند، ما باید حواسمان جمع باشد که به اجرا شدن ظلم و اجرا نشدن حق راضی نشویم ، اما چه باعث می شود که مردم اینگونه به خواب بروند ؟ چه عاملی باعث می شود که یزید حاکم جامعه بشود؟ این 2 موضوع رابطه تنگاتنگی با هم دارند. این که وقتی مردم امربه معروف و نهی از منکر را ترک می کنندشخصی به آنها حاکم میشود که بدی هایی دارد و این شخص جای خود را به شخص بدتری می دهد که در نتیجه حاکمی مثل یزید بر آنها مسلط می گردد.
در مورد ریشه های تاریخی این مسئله می توان به حسادت بین بنی امیه و بنی هاشم اشاره کرد ، عبد شمس و هاشم دوقلو بودند و در هنگام بدنیا آمدن انگشت هاشم به پیشانی عبدشمس چسبیده بود و هنگام جدا کردن آن خون زیادی رفت و جای آن روی پیشانی ماند. امیه فرزند عبد شمس با هاشم برای حاکمیت بر مکه دچار اختلاف شدند و پس از بعضی از مسائل امیه مجبور به جلای وطن شد و به مدت 10 سال به شام رفت و 400 شتر نیز قربانی کرد . دو گروه مهم از قبیله قریش بنی هاشم و بنی امیه بودند.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
فارغ التحصیلان سمپاد قزوین[355]
 

جمعی جوان و نخبه ... با چشم هایی بصیر ... گوش هایی شنوا ... و قلب هایی مملو از عشق حضرت سید الشهداء ... و با قدم هایی استوار ... در راه تحقق بخشیدن به آرمان های امام شهید ... و لبیک گفتن به ندای او


لوگوی وبلاگ
 

نویسندگان وبلاگ -گروهی
عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
موسیقی


ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ